-
Start van een nieuw forum en dan kan ik mooi een dagboek gaan bijhouden over mijn C1 ('s).
In juli 2022 was het dan zover:
Ik ging kijken naar een rode C1 uit het jaar 2000.
Vanaf een grote afstand zag ik het rode gevaarte al staan en dat is mooi, nml. goed zichtbaar in het verkeer.
De C1 is natuurlijk een vreemde eend in de bijt en de vraag is welke vakjes voor iemand afgevinkt kunnen worden.
Kan wel zeggen, bij mij waren het er een hoop.
Op mijn andere motoren kreeg ik steeds meer last van de 'buffeting-ellende' en dat is in een C1 vele malen minder.
Daarbij kun je in een C1 gewoon een koptelefoon dragen, voor mij ideaal.
De afstand naar mijn toenmalige werk was optimaal voor dit vervoersmiddel en een prima manier om een dag te starten.
Nu wordt de C1 af en toe nog gebruikt.
In 2022 had ik mij reeds aangemeld op het oude forum hier, aangezien er verder niet heel veel te vinden is mbt de C1. Helaas is sinds kort het UK-forum ook weg.
Het werkplaatshandboek is op meerdere plekken op het web wel te downloaden, via Amazon kun je een boek bestellen en kiezen uit meerdere talen. Helaas heeft BMW het elektrische gedeelte in een apart boekwerk uitgegeven. Dat is niet zomaar te vinden, maar zal hier binnenkort wel weer te downloaden zijn.
De C1 heeft zo z'n eigen nukken en aangezien de BMW C1 door Bertone werd geassembleerd en BMW een door hen aangepaste Rotax-motor als aandrijving heeft gekozen, is deze origineel alleen aan de C1 te vinden.
Dan is het wel zo handig dat je ergens informatie kan halen mbt. dit voertuig en de kanalen weet te vinden mbt. de onderdelenvoorziening.
Met wat onderdelen zoeken hier en daar kwam ik ook terecht bij wat complete modellen en zo stonden er opeens een paar extra in de tuin.
1x een 125 cc en 2x een 176 cc.
Van twee van die 200ers, kan er vast één compleet gemaakt worden.
-
-
Via Marktplaats kwam ik met iemand in contact die ook op zoek was naar gelijkgezinden. Laat het toeval nu willen dat ik bij een GoldWing-bijeenkomst opeens 2 C1's zag staan. Meteen erheen natuurlijk en.... lang verhaal kort: contact via WhatsApp en snel daarna een soort van eerste bijeenkomst rond hartje Veluwe en een C1uppie was min of meer ontstaan.
-
-
In augustus is er door het C1uppie een gezamenlijke rit/bijeenkomst gepland, tijdens de oltimerrit in Kanne, België.
Dit alles is geheel op eigen gelegenheid en etc. Aanmelding voor deze rit kan via de website motorritkanne.be.
Maar alleen C1's bekijken kan ook.
Zie ook de berichten elders op dit forum.
-
Dagboek van een Rode C1
-
C1eeo
- User
Dagboek van een Rode C1
Bilder und Dateianhänge werden nur angezeigt, wenn man sich angemeldet hat.